Sunday 10 February 2013

PAS & UMNO Adalah Dari Satu Ummat Nabi Muhammad S.AW



Ustak teringat apa yang Ustaz Nasharudin ceritakan dalam sesi temubualnya bersama Soal Jawab di TV3. Yang menceritakan bagaimana Najib Razak dengan bersungguh-sungguh bertanya beliau apa yang boleh di bantu untuk menguruskan jenazah Almarhum Ustaz Fadzil Noor?

Ketika itu dengan spontan Najib mengarahkan penerbangan khas membawa balik jenazah ke Kedah, dengan menggunakan kuasanya sebagai Menteri Pertahanan ketika itu. Apa yang lebih membuat Ustak berasa hiba mendengar cerita itu bila Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi yang menjadi PM ketika itu bergegas ke Sungai Besi untuk ziarah dan dengan spontan masuk kedalam van jenazah untuk membaca doa kepada Almarhum sebelum penerbangan.

Begitulah juga cerita yang kita selalu dengar betapa Najib Razak sangat prihatin dan cakna akan kesihatan Nik Aziz. Admin melihat ini sebagai semangat sesama islam dan sebangsa walaupun berbeza pendapat tetapi jauh disudut hati Pemimpin UMNO yang PAS dan UMNO itu adalah satu ummat Nabi Muhammad S.A.W.. Mungkin masih kuat dengan sejarah pas yang mana adalah UMNO juga. Ustak menitiskan air mata sedih dan marah bila mendengarkan doa KO UMNO yang dibacakan adik nik aziz sendiri.

Adakah kerana PAS sudah jauh dari landasan atau sudah lupa siapa mereka.. Kita doakan semoga Islam di Malaysia terus bersatu dan jauhkan dari apa yang berlaku di negara Arab seperti Syria dll.

No comments:

Post a Comment