Sunday, 23 June 2013

Seekor Beruk Degil Sedia Diangkut Ke Balai

Pemimpin angkat sumpah jd ahli parlimen, beruk kene angkut gi balai...

Bila angkat sumpah automatik iktiraf SPR.

Apa daaaa!!

Kalah Pilihanraya Pendemo Tidur Atas Jalanraya

Laporan stkt jam 1000...

kumpulan SAMM berbaring di tepi jln sambil laungkan reformasi n hidup anak muda

Jam 1020.
58 org sedg baring atas jalan berhampiran simpang ke parlimen (susul ke B/fields mengambil satu lorong jalan.

Saturday, 22 June 2013

Info terkini padang merbok jam 1000 - 1105

Penguatkuasa DBKL turun ke padang merbok bagi menampal notis supaya menurunkan khemah yg didirikan dalam masa 2 jam yg diberi.

Semasa pihak penguasa menampal notis arahan untuk menurunkan kemah, pesrta-peserta occupy dataran merbuk telah melaungkan ' tipu-tipu SPR tipu' , ' syaitan-syaitan SPR syaitan, melaungkan dlm masa 2 jam mahu ketua  spr letak jawatan

Setakat ini peserta occupy tidak mengendahkan amaran notis tersebut dan menyanyikan beberapa buah lagu untuk memberitahu bahawa mereka tidak takutkan kepada pihak penguatkuasa.

Untuk makluman tuan telah diadakan satu perbincangan di antara pegawai DBKL dengan salah seorang peserta mengenai masa untuk menurun kemah tersebut. Difahamkan pihak DBKL memberi masa sehingga lewat tengah malam ini ataupun pada waktu subuh. Setakat ini keadaan tenang dan terkawal. Pemantauan akan diteruskan dari semasa ke semasa.

Info Terkini Dato' Husam Bin Musa

Reman  ke atas Dato' Husam Bin Musa  bersabit Ketereh rpt 880/13, Sek 4(1)(b) Akta Hasutan 1948. IO kes Asp Noland Janah.

Permohonan reman dibuat  oleh IO kes  di dalam lokap IPD Kota Bharu pada 23/6/13 jam  1030 d hadapan   Yang Ariff  Majistret  Tuan Nik Habri bin Muhammad.

Peguambela hadir mewakili saspek:

- Wan Abdul Razak bin Wan Dolloh  KPT: 751003-03-5709
-Mohd Abdul Rashid bin Yah, KPT: 780107-03-5909
-Nik Baharum Bin Nik Abdullah KPT: 720822-03-5226
-Shaharuddin bin Mohamed KPT:810113-03-5045
-Hisham bin Fauzi  KPT: 771026-03-6235

Permohonan reman   diluluskan selama  (2)  mulai 23/6/13  hingga   24 /6/13.
Tq.

Terkini Dari Padang Merbok

Terkini.

Pada jam 1000,penguatkuasa DBKL turun ke padang merbok bagi menampal notis supaya menurunkan khemah yg didirikan dalam masa 2 jam.

Khalid Bin Mohd Ismath Pula Ditangkap

Tangkapan Ke Atas Khalid Bin Mohd Ismath.

Pada 22 Jun 2013 l/krg jam 1745, sepasukan polis dari D9 JSJ Bkt Aman yang diketuai Insp G/16454 Mohd Hasni b Mohd Nasir telah melakukan tangkapan ke atas 1 L(M)
Sptmana repot polis KLANG spt brkt :-
Tarikh : 22.6.2013
Masa : 1839hrs
Repot Polis : KLANG 021283/13.

Pengenalan OKT.
Nama : Khalid Bin Mohd Ismath
KPT : 900119-10-5453
T/Lahir : 19 Jan 1990
Alamat : No. 106, Jalan Gelang 6, Bandar Puteri 42100 Klang.

Tujuan Tangkapan.
Tangkapan dibuat bersabit Balai Polis BT 9 Cheras Repot 9722/13 berkaitan suspek disyaki mengeluarkan kenyataan yg berbaur hasutan dan disyaki boleh mengugat keamanan dan keselamatan negara. Siasatan dibawah sek. 4(1)(c) Akta Hasutan. Pengawai Penyiasat adalah ASP Suresh  a/l Subramaniam dari IPD KAJANG. Rampasan 1 tel bimbit jenama Sony Xperia bersama 1 sim kad no 013-3734003.

Sejurus membacakan sebab2 tangkapan kepada suspek, pasukan tangkapan telah membawa suspek ke IPD KAJANG dan membuat repot polis bersangkut KLANG 021283/13.

dato husam musa sah telah ditangkap

Tangkapan ke atas dato husam musa -

Pada 22 jun 2013, jam 1540, satu tangkapan telah dibuat ke atas dato husam bin musa di restoran sari ratu, Desa Pandan , Kuala Lumpur. Tangkapan dibuat oleh sepasukan anggota D7 bukit aman diketuai oleh insp mohd said ( G/ 15018) dan sepasukan anggota D9 bukit aman diketuai oleh insp muzaffar.  Tangkapan dibuat merujuk kepada Ketereh rpt 880/13 iaitu laporan polis berhubung dengan kenyataan hasutan oleh YB Dato Husam Musa pada 12/6/2013 dalam Perhimpunan Blackout 505, Di Padang Majlis Daerah Ketereh, Kota Bharu, Kelantan. OKT telah dibawa ke balai polis ampang bg tujuan dokumentasi dan laporan tangkapan dibuat dijadikan Pudu rpt. OKT akan dibawa ke Kota bharu , Kelantan untuk siasatan selanjutnya.

Ringkasan kes :
Pada 12/06/2013 jam lebih kurang 2000 hrs hingga 2359 hrs, pengadu bersama sepasukan anggota Cawangan D7 Jabatan Siasatan Jenayah, IPK Kelantan, membuat tugas pemantauan dan cegah jenayah sempena Perhimpunan Blackout 505, di Padang Majlis Daerah Ketereh, Kota Bharu, Kelantan. Pada jam lebih kurang 2315 hrs hingga 2330 hrs, YB Dato’ Husam Musa ada memberikan ucapan yang didapati mempunyai kecenderungan untuk menghasut. Antara intipati ucapan beliau adalah seperti berikut :

1)    Ucapan yang dibuat mempunyai kecenderungan menghasut dengan membangkitkan perasan marah orang ramai berhubung dakwaan penipuan didalam PRU Ke-13.

2)    Menyuruh / menyeru orang ramai bangun menentang penipuan yang didakwa dilakukan semasa PRU Ke-13 dengan mengambil contoh penentangan rakyat Mesir yang berhimpun memenuhi Dataran Tahrir.

3)    Menyeru orang ramai untuk hadir Perhimpunan Blackout 505 pada 22/06/2013 di Padang Merbok, Kuala Lumpur, dengan mengatakan bahawa “penentangan kita adalah satu jihad fi sabil lillah dan jika salah seorang daripada kita terkorban, maka mati kita adalah mati syahid”.

Siasatan dijalankan dibawah Sek 4(1)(b) Akta Hasutan 1948. IO ASP Noland SIO Kota Bharu.

Laporan Polis yang di buat di Daerah Ampang Jaya sebagaimana Pudu Rpt.5237/13.

Pengadu : Mohd Said Bin Mamat.
Kpt : G/15018.
Tempat Tugas : JSJ D7 Bukit Aman.

Saturday, 8 June 2013

Anwar Ibrahim Dijangkiti HIV?

Beberapa hari ini,isu Anwar dijangkiti HIV kembali diperkatakan oleh beberapa media sosial apabila ramai yang menegur wajahnya yang semakin cengkung dan‘hitam’.Sebelum ini kisah Anwar mengambil ‘cocktail drugs’ yang dikatakan mampu melambatkan kesan HIV pernah didedahkan oleh beberapa blog.Ubat tersebut dikatakan berharga sehingga ribuan ringgit sebiji dan perlu dimakan setiap hari bagi memastikan tubuh tidak terkesan dengan kuman HIV.Namun,kisah tersebut tidak begitu diperbesarkan memandangkan tiada siapa yang boleh mengemukakan bukti.Ini kerana,tidak seperti Anwar yang gemar menuduh tanpa bukti,pihak BN lebih mengambil berat soal ‘bukti’dalam memperkatakan keburukan pembangkang. Justeru,kisah Anwar dijangkiti HIV ini menjadi hambar dan tawar.Oleh itu, ramai yang tertanya-tanya,jika tidak sakit,kenapa wajah Anwar nampak begitu ‘terganggu’? Kenapa tiada cahaya diwajahnya seperti wajah Datuk Seri Najib mahupun Tun Mahathir yang jauh lebih tua lagi? Jelas,di wajah Anwar terpacar jiwa yang kacau,minda yang bercelaru serta tubuh yang lesu.Seolah-olah sesuatu sedang memakan tubuhnya dari dalam,sehingga tiada lagi rasa bersalah,rendah diri atau kejujuran.Yang tinggal di wajah Anwar hanyalah kerakusan dek cita-cita yang tidak pernah padam.Renungan matanya dalam dan kelam,tanpa sedikit pun ketenangan.Anwar seolah-olah sedang menjadi mayat hidup,mereput dan membusuk dari dalam secara perlahan-lahan.Kita tahu bahawa Anwar takutkan tiga perkara di dalam dunia ini iaitu :i.rayuan kes liwat Mohd. Saiful Bukhari Azlanii.isu pencerobohan kumpulan pengganas Kiram di Lahad Datu,Sabah iii.pendedahan Nallakaruppan berhubung aktiviti seks beliau yang bakal‘menelanjangkan’ Shamsidar Ketakutan ini pasti mengganggu tidur Anwar.Jika ini benar,maka isu pencerobohan Lahad Datu pastilah yang paling ditakutinya kerana ia bukan lagi isu peribadi,tetapi isu yang melibatkan dua negara.Pengkhianatan kepada negara sudah cukup besar untuk mengganggu jiwa Anwar.Tetapi apa yang lebih dahsyat dari itu ialah ia melibatkan nyawa manusia.Bukan sahaja nyawa manusia yang tidak bersalah, tetapi juga manusia yang bermain dengan ilmu hitam.Jika benar beliau merupakan dalang pencerobohan tersebut,kedua-dua pihak merupakan mangsa kerakusan Anwar untuk berkuasa.Bayangkanlah,betapa beratnya tanggungan jiwa Anwar ketika ini.Walau bagaimanapun,tidak mustahil Anwar langsung tidak merasa terganggu dengan segala bebanan itu.Tidak mustahil Anwar adalah jenis manusia ‘sociopath’ yang tidak tahu merasa bersalah.Tidak mustahil wajah cengkung Anwar itu tidak berkait dengan apa-apa selain keletihan yang teramat sangat kerana tenggelam dalam penipuannya sendiri.Namun,tidak kira apapun penyebab wajah cengkung Anwar,ramai yang bersetuju bahawa manusia dengan jiwa yang murni tidak mungkin akan memperlihatkan wajah yang sebegitu terganggu.Justeru,hanya satu saja jawapan yang pasti mengenai teka-teki wajah Anwar iaitu,beliau bukanlah pejuang di jalan yang benar.

Friday, 7 June 2013

Kalau Polis Diraja Malaysia Mogok

Sebagai rakyat prihatin yang cintakan keamanan, apa kata kita ramai-ramai hasut semua polis biar mereka jalankan mogok sehari ataupun 24 jam. Jangan pergi kerja. Sama seperti mogok pemandu teksi, mogok pekerja kilang, mogok pekerja airport, mogok pekerja bank, kita tengok apa akan jadi pada negara ni. Cubalah sekali, kalau tak cuba mana nak tahu. Kita tetapkan satu hari, semua polis yang ada lebih kurang 100, 000 personel, sorang pun jangan keluar rumah, sorang pun jangan keluar kerja ke balai, IPD, IPK ataupun mana-mana juga formasi penempatan mereka bertugas. Cuba sekali tengok apa jadi...

Tidak dapat dibayangkan dengan akal yang waras ini. Kejadian rogol dalam kelas sekolah rendah, perompak angkut duit bank gunakan bulldozer, penyamun shopping di Pavillion gunakan lori sampah, mayat mangsa rogol bunuh berselerak dalam sekolah, dalam masjid, dalam ibu pejabat PKR Tropikana, di kolej MAHSA, pelatih jururawat Masterskills jadi hamba seks, pekerja urut kerat kemaluan pelanggan dan bermacam-macam lagi contoh  kejadian yang tidak masuk akal akan berlaku. Na'uzubillah...

Ustaz paling sedih dengar polis kena hina, dicaci malah dituduh membunuh. Sedangkan dengar ceritanya, sebelum kena tangkap polis pun penjenayah tu dah ditangkap beramai-ramai oleh orang kampung, kena belasah beramai-ramai bergotong-royong dengan orang kampung. Bila sampai ke tangan polis, penjenayah dah lembik, polis sergah sikit, jentik telinga pun jatuh terkulai terus mati. Akibatnya polis pulak dituduh membunuh. Memang tidak adil sama sekali. Polis nak pastikan kejadian jenayah terbendung, namun pencacai pembangkang sudah pusing ke lain. Tugas menjaga keamanan jadi bukan keutamaan sepertimana pentingnya mempertahankan penjenayah. Apa nak jadi ni...

Sebab polis itu taat setianya kepada negara tidak berbelah bahagi, semangatnya tinggi, makanya mereka tidak sesekali akan berdemonstrasi mempertahankan hak mereka sendiri. Mereka berjiwa kental, patriotik dan tidak takut mati. Polis sanggup makan peluru untuk selamatkan orang ramai. Mereka sudah dilatih begitu.

Rakyat perlu bangkit pertahankan institusi kepolisan. Mereka perlukan sokongan anda sekarang kerana dijadikan mangsa kerakusan politik jahat pembangkang. Utamakan hak polis bukannya pertahankan penjenayah. Jangan termakan hasutan dan polis dimangsakan. Hargailah perit lelah mereka menjaga keamanan.

KAMI SOKONG POLIS!!!

TERUSKAN TUGAS ANDA DEMI NEGARA TERCINTA..

Thursday, 6 June 2013

Lawak Terbaru Ustaz Azhar Idrus

Apakah persepsi kita setelah melihat posing terbaru Ustaz Azhar Idrus ini?

Apakah niat beliau? Tiada lain untuk menggeletek peminatnya.

Tahukah kita Rasulullah pernah bersabda mengenai perlakuan jelik Ustaz Azhar Idrus ini?

Antaranya hadis:

Maksudnya: "Janganlah kamu membanyakkan ketawa kerana ketawa yang banyak akan mematikan hati

Rasulullah saw juga bersabda "Maksudnya:

"Kecelakaan bagi orang yang mencipta percakapan untuk menjadikan mamusia ketawa sedangkan dia berdusta. Celakalah dia, celakalah dia.

"Dalam satu hadis yang menyebut sifat Rasulullah (s.a.w):

Maksudnya:"Rasulullah (s.a.w) sentiasa berdukacita. "Firman Allah melalui lisan kaum Qarun:Maksudnya."Janganlah engkau bermegah-megah (dengan kekayaanmu), sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang bermegah-megah (seperti lagakmu itu). " Al-Qasas: 76

Marilah kita bermuhasabah bersama. Adakah beliau ini patut menjadi idola kita?

Tuesday, 4 June 2013

Luahan Hati Polis

Makin lama makin ramai suspek atau pesalah yang ditahan dalam lokap meninggal dunia sama ada kerana mati mengejut ataupun akibat dipukul oleh pihak polis sewaktu menjalankan siasatan. Saya akur memang pesalah yang ditahan oleh pihak polis dan mereka mempunyai hak untuk menyoal siasat bagi mendapatkan maklumat. Saya juga tahu ke tahap mana mereka akan pergi jika ingin mendapatkan maklumat penting daripada seseorang penjenayah tetapi memukul sehingga tenat adalah kaedah tidak sesuai dan patut diabaikan oleh pihak polis.

Saya faham perasaan pegawai polis yang muak untuk tengok penjenayah kesalahan berat yang sama, selalu keluar masuk balai kawasan mereka. Siapakah kebanyakan si mati ini? Pembunuh, perogol, peragut penghisap dan pengedar dadah. Kebanyakan masyarakat India sememangnya mahu golongan ini untuk terus ghaib dari muka bumi. Tak percaya, pergi tanya dengan sesiapa sahaja rakyat biasa, apa pendapat mereka tentang penjenayah semua ini? Rata-rata akan menjawab lebih baik mereka mati ditangan polis daripada membunuh sebilangan besar masyarakat yang lain. Kehilangan satu nyawa jahat adalah lebih baik daripada mengorban berpuluhan yang lain. Ada yang akan marah dengan penulis selepas membaca artikel ini tetapi sedarkah anda bahawa isu kematian dalam lokap ini diapi-apikan oleh pihak pembangkang khususnya dari Parti Keadilan Rakyat demi kepentingan politik mereka?

Saya ingin bertanya kepada semua, pernah anda terdengar nama V. Divendran yang berumur 25 tahun? Dia adalah seorang pegawai polis muda yang berasal dari Selayang Heights, Batu Caves dilaporkan hilang pada 1 Februari 2012 sebelum ditemui mati tiga hari kemudian di bawah jejambat berhampiran Bulatan Batu Caves dengan kesan kecederaan di kepala dipercayai dipukul menggunakan objek tumpul dibunuh kerana DENDAM. Siapa yang bunuh? Seorang lain berbangsa India yang bernama KARUNAGARAN A/L ASAITHAMBY.

KARUNAGARAN A/L ASAITHAMBY, pembunuh V. Divendran.
Adakah sesiapa daripada pembangkang atau masyarakat India sanggup turun ke jalan berdemo untuk mendapatkan keadilan kepada mendiang pegawai polis India muda itu? Tidak. Bahkan semua lupa dan ada yang tidak mahu mengambil tahu akan apa yang berlaku kepada pegawai polis dan keluarganya!

Yang anda tahu ialah menyalah dan mendapatkan publisiti kepada pembangkang dimana mereka tahu  isu kematian dalam lokap boleh menaikkan lagi kemarahan masyarakat India supaya membenci polis dan lambat laun pembangkang akan mengaitkan Kerajaan Barisan Nasional.

Contoh publisiti yang dicari oleh pembangkang dalam kematian Kugen.
Bagi mereka yang separa tahu isu dan aktif dalam media sosial, akan terus berfikir secara emotional daripada rasional akan terus membedil pihak Polis dan Barisan Nasional sampai mereka akan gambarkan seolah-olah Barisan Nasional yang mengarahkan penjenayah itu untuk dipukul sehingga mati.

Saya nak tanya sedikit kepada semua. Apakah jawapan anda kepada keluarga yang telah kehilangan anak, abang, saudara mereka disebabkan oleh penjenayah kesalahan berat seperti Kugen, Jamesh Ramesh, N. Dharmendran dan ramai lagi?

Apa jawapan anda kepada tangisan bapa yang kehilangan anaknya disebabkan seorang penjenayah?

Mayat Pengawai Polis Divendran yang mati dibunuh oleh Karu.

Keluarga mangsa yang menangis di tengah jalan. Apakah perasaan anda jika anda di tempat mereka?
Jadi janganlah terlalu taksub menyokong kematian penjenayah kerana kematian mereka adalah kecil berbanding kadar jenayah dan pembunuhan yang mereka lakukan. Tetapi saya tahu ini tidak akan menjustifikasikan keadaan sebenar dan saya akui pihak polis tidak seharusnya mengambil undang – undang ditangan mereka sendiri. Kadang-kala jika darah daging kita sendiri dibunuh oleh salah seorang penjenayah, dan lambat laun kita mendapat tahu bahawa dia telah mati dipukul pihak polis atau mati dalam lokap, Apakah perasaan kita pada ketika itu? Adakah kita akan bergembira kerana keadilan terjawab akhirnya atau sedih kerana dia mati dalam lokap? Fikirkan.

Friday, 31 May 2013

NURUL dijamu dengan KFC semasa di tahan oleh imegresen

Setibanya Nurul Izzah di Terminal 2 Lapangan terbang KK jam 1630 tadi dia tidak di benarkan masuk (Not To Landed ) dan di arahkan pulang semula ke KL jam 2010. Tindakan pihak berkuasa mghalang dia masuk ke Sabah krn tdak mahu mrk membuat huru hara sesukahati seolah2 negara ini tiada undang2..Sepatutnya bila pilihanraya dah habis terima sajalah keputusan rakyat dan tdk perlu utk berkempen atau mbuat phimpunan yg myusahkan rakyat lagi.. tgu saje PRU 14 nanti.

Pemimpin2 PR memang penipu besar..!!! NURUL mdakwa dlm FB semasa di tahan oleh pihak imegresen dia tdk di beri makan minum.Apa yg sebenarnya beliau di beri mknan dan minuman KFC sprt dlm gambar ini... org kata kalau berbohong sekali buleh...ttp kalau byk kali bohong akan tertangkap akhirnya..

Thursday, 30 May 2013

Ustaz Azhar Idrus : Bila Nak Jawab Soalan Kami?


Diatas merupakan Soalan kepada 'Ustaz' Azhar Idrus yang masih belum terjawab.

Ramai yang bertungkus lumus menjawab persoalan yang dibangkitkan. Antaranya seperti yang dibawah ini, yang mengaku kononnya diri beliau merupakan sepupu kepada pengantin perempuan berkenaan.


Namun disini menariknya, kesemua soalan berkenaan tidak dijawab berdasarkan dalil yang sempurna, sebaliknya hanya alasan bagi membenarkan perbuatan mereka. 

Melihat soalan daripada yang bertanya dan jawapan dari sepupu pengantin perempuan berkenaan, ada keserabutan jawapan yang diberikan oleh sepupu pengantin perempuan berkenaan. 

Kesimpulannya, jawapan secara ilmiah GAGAL diberikan!

Baca Selanjutnya disini

Tuesday, 28 May 2013

Tian Chua Dan 3 Yang Lain Sah dituduh di bawan Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948

Pada 29/5/13 brtempat di Mahkamah Sesyen Jenayah 1, Aras 4, Mahk Jalan Duta, OKt :-

1) Tian Chua - AP Batu,
2) Harris Fatillah bin Mohd Ibrahim - Aktivis Asalkan Bukan Umno (ABU)
3) Dato Mohd Tamrin bin Abd Ghafar
4) Safwan Anang - Aktivis

OKT akan dituduh di bawan Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948. Crowd setakat ini lk 60 orang terdiri drpd ahli keluarga OKT, penyokong, peguam & wartawan tempatan. Dikenali hadir

1) Dato Dr Tan Kee Kwong - AP Wangsa Maju,
2) Nurul Izzah - AP Lembah Pantai,
3) N. Surindren - AP Padang Serai / peguan,
4) Badrul Hisyam Shaharin @ Chegubard - Presiden SAMM, 5) Adam Adli - Aktivis Mahasuswa
6) Salahuddin Ayub - Kubang Kerian
7) Gobind Singh Deo - AP Puchong
8) Rozan Azen - Setiausaha Politik Tian Chua
9) Mazlan Aliman - Presiden ANAK.

Jam 1010 - pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Norsharidah binti Awang.

Jam 1025, hakim tetapkan bicara pada 2 JUL 13 jam 0900.

Pemimpin Asalkan Bukan UMNO (ABU) Ditahan Semula!

Pada 28 MEI 2013 jam 2051, satu laporan tangkapan telah dibuat oleh RAJENDRAN A/L AYALAMALAI - Pegawai Kanan polis Bahagian D7 JSJ Bukit Aman. Beliau telah menahan HARIS FATHILLAH bin MOHMED IBRAHIM - Pemimpin Asalkan Bukan UMNO (ABU) dgn berbekalkan waran tangkap yang dikeluarkan oleh Mahkamah Majistret Kuala Lumpur btkh 28 Mei 2013 jam l/k 1920.

Suspek ditangkap di Kaki Lima, Tingkat Bawah, No 17-1, Jalan 109E, Desa Business Park, Off Jalan Klang Lama, KL.

Brickfields rpt/no. 8527/13 berkaitan.

Sunday, 26 May 2013

Ustaz Azhar Idrus Yang Cakap Tak Serupa Bikin

Ustaz Azhar Idrus pernah sebut dalam suatu ceramah..pkahwinan tak perlu membazir..jamuan jamuan tak perlu...islam itu sederhana..dan membazir tu amalan syaitan...tapi dia kahwin bini no tiga siap ada istiadat makan pengantin yg lebih dari membazir lg...

Inikah contoh apa yang disebut allah:

“Patutkah kamu menyuruh manusia supaya berbuat kebaikan sedang kamu lupa akan diri kamu sendiri; padahal kamu semua membaca Kitab ALLAH, tidakkah kamu berakal?”(Surah al-Baqarah, 2:44)

ALLAH Ta`ala berfirman:“Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu memperkatakan apa yang kamu tidak melakukannya!  Amat besar kebenciannya di sisi ALLAH – kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya.”(Surah as-Saf, 61:2-3)

Serta hadis nabi Dari Abu Zaid Usamah bin Zaid bin Harithah radhiAllahu `anhuma berkata, saya mendengar Rasulullah sallAllahu `alaihi wa sallam bersabda:”

يُؤتى بالرجل يومَ القيامةِ . فيُلقى في النارِ . فتندلِقَ أقتابُ بطنِه . فيدورُ بها كما يدورُ الحمارُ بالرَّحى . فيجتمع إليه أهلُ النارِ . فيقولون : يا فلانُ ! مالَكَ ؟ ألم تكن تأمرُ بالمعروفِ وتنهى عن المنكرِ ؟ فيقول : بلى . قد كنتُ آمُرُ بالمعروفِ ولا آتِيه ، وأنهى عن المنكرِ وآتِيه ““

Didatangkan seorang lelaki pada Hari Kiamat, lalu dicampakkan dia ke dalam Api Neraka.  Maka terkeluarlah usus dari perutnya.  Lalu dia berputar-putar dengannya sebagaimana berputarnya seekor keldai di dalam penggiling.  Lantas penghuni neraka berkumpul dan bertanya:“Wahai fulan, kenapa kamu begini?  Bukankah kamu dulu menyuruh kepada kebaikan dan menegah kemungkaran?”Maka lelaki itu menjawab:“Ya, bahkan benar.  Saya dulu menyuruh kepada kebaikan tetapi saya sendiri tidak melakukannya.  Dan saya menegah kemungkaran tetapi saya sendiri melakukannya.”(HR al-Bukhari & Muslim)

Dengan mengetahui ancaman melalui nas-nas di atas, semoga ia mengejutkan diri kita semua siapa Ustaz Azhar Idrus yang dibanggakan selama ini. 

Sama-samalah kita insafi dan berwaspada akan diri kita sendiri.  Marilah kita muhasabah banyak manakah seruan-seruan dan nasihat-nasihat yang telah keluar dari mulut kita dan ditulis dek tangan kita yang kita tujukan kepada orang lain sedangkan diri kita belum lagi melaksanakannya?  Inilah masanya untuk kita renungi diri sebelum Malakul Maut datang menyebabkan mati, dan nasib di Akhirat memasrah diri.

Friday, 24 May 2013

Idris Jusoh Nak Saman Rafizi

Gila set dia... main tuduh2 je... xbleh di  bior menatang gila nin

Molek sangat Idris Jusoh Nak Saman Rafizi. Lagi dibiar lagi galak dia tuduh.

DIMANAKAH USTAZ AZHAR IDRUS??

Bila nak komen dan keluarkan fatwa berkenaan CANDLE LIGHT VIGIL?

Janganlah ambil Islam separuh-separuh.Bila terkena batang hidung sendiri mulalah nak membatu, menjadi tunggul dan jadi penipu!. Tak baik macam itu. Allah tahu apa yang ada dalam hati mu UAI. Sambut hari ibu, Sambut valentine, Sambut birthday,.. HARAM! KERANA MENGIKUT BARAT!

Nak tanya UAI, Candle Light Vigil tu bukan barat sahaja ye UAI.. Tetapi termasuk dalam upacara keagamaan Kristian juga...Tak Haram ke UAI??

Bila nak komen dan keluarkan fatwa berkenaan CANDLE LIGHT VIGIL? Janganlah ambil Islam separuh-separuh. Bila terkena batang hidung sendiri mulalah nak membatu, menjadi tunggul dan jadi penipu!. Tak baik macam itu. Allah tahu apa yang ada dalam hati mu UAI.Sambut hari ibu, Sambut valentine, Sambut birthday,.. HARAM! KERANA MENGIKUT BARAT!

Nak tanya UAI, Candle Light Vigil tu bukan barat sahaja ye UAI.. Tetapi termasuk dalam upacara keagamaan Kristian juga...Tak Haram ke UAI??

Tian Chua & Tamrin Ghafar Berpakaian Seragam

Ini adalah gambar terkini Tian Chua & Tamrin Ghafar buat mereka yang rindukan mereka berdua.

Thursday, 23 May 2013

Tian Chua Diusung Masuk Ke Dalam Lokap?

Salam Ydh Dato/Tuan,
D7 Bkt Aman telah tangkap Haris Fathilah bin Mohamed Ibrahim (aktivis Asalkan Bukan UMNO (ABU)) di Restoran Yu Ai, Segambut Utara. Suspek kini berada di Balai Jinjang. Tian Chua dan Tamrin Ghafar juga ditangkap oleh D7 Bkt Aman di LCCT & kini juga berada di Balai Polis Jinjang utk proses buat repot olh D7 Bkt Aman

Wednesday, 22 May 2013

KU LIHAT HIJAU...!!! SOKONG PR...????


BUKAN semua artis suka bila lagu yang dinyanyikan oleh mereka digunakan sesuka hati terutamanya dengan tujuan yang tidak baik.


Mengeluh dengan situasi yang dihadapinya, penyanyi yang terkenal dengan lagu-lagu berbentuk flora dan fauna berjudul Hijau, Zainal Abidin, turut menerima kesan.

Menurutnya, dia tidak kisah sekiranya lagu itu digunakan untuk tujuan yang baik, tetapi tidak gemar sekiranya lagunya itu digunakan untuk tujuan politik kerana ia akan mewujudkan kebencian.

"Saya sedar siapa yang banyak membantu saya. Saya berasal dari kampung. Banyak yang Barisan Nasional sudah bantu saya. Jalan raya, sekolah, semua mereka bantu."

“Sebab itu saya tidak suka lagu-lagu saya digunakan untuk tujuan politik yang tidak betul terutamanya dalam kempen-kempen pihak pembangkang," jelasnya.

Bercerita mengenai pengalamannya, Zainal berkata, dia pernah terkena dengan tipu muslihat oleh pihak pembangkang dalam satu persembahan nyanyian.

“"Ketika itu ada pihak menjemput saya untuk mengadakan persembahan pentas, tetapi, bila saya tanya untuk siapa, mereka beritahu untuk rakyat.

"“Saya bersetuju kerana memikirkan ia adalah persembahan untuk rakyat.

"Tetapi, setibanya saya di sana, barulah saya menyedari bahawa ia sebenarnya adalah persembahan untuk program Pakatan Rakyat," ujarnya.

Dalam pada itu, mengulas mengenai perkembangan terbaharunya, Zainal memberitahu, dia sedang dalam proses untuk menyiapkan album terbaharunya.

"“Sekarang ini sudah siap lebih kurang 2 buah lagu. Kali ini saya mengunakan elemen nasionalis sebagai bahan untuk lagu-lagu terbaru."

"“Antara lagu yang akan dimuatkan ialah Kamu, Alam, Tercipta Untukmu dan Jauhari. Kebanyakan lagu-lagu yang dicipta adalah untuk memberi sedikit peringatan kepada rakyat tentang apa yang telah dikecapi," jelasnya.

Menariknya untuk album terbarunya nanti, lagu berjudul Jauhari dicipta khusus untuk ditujukan kepada mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad. - UTUSAN

Sunday, 19 May 2013

Selamatkan Terengganu Kita!! Singkirkan Makhluk Dua Alam !!

Makhluk Dua Alam...

Post Mortem yang dibuat mendapati terdapat ramai parasit Makhluk Dua Alam yang menyelinap dalam pentadbiran kerajaan negeri Terengganu Kita.. Inilah penyebab BN Terengganu hampir tersungkur dalam PRU Ke-13 baru-baru ini...

Daripada pejabat MBKT, SUk bahkan di Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu ada ramai makhluk dua alam.. Didepan MB tunjuk sokong UMNO dibelakang kelibat MB siap pergi dengar ceramah UAI...

Ada laporan diterima, kakitangan kerajaan negeri di Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu membawa masuk penyokong tegar PR menjawat jawatan Imam di masjid Qaryah di Kuala Terengganu, Imam ini pula disokong oleh JKKK kampung tersebut...

Kita tahu, ramai lagi pegawai dan ajk masjid qaryah dan masjid negeri adalah parasit... Mereka ini bukan saja dok mengajar dan menghasut d Masjid yang di tadbir Kerajaan Negeri tapi juga mereka adalah penceramah politik PR ketika PRU13 baru-baru ini..

Kepada rakyat Terengganu yang ada info, jom kita pakat dedahkan maklumat Makhluk Dua Alam ini... Maklumat yang disalurkan akan dirahsiakan...


Sumber: http://azmykelanajaya.blogspot.com/2013/05/jabatan-hal-ehwal-agama-terengganu.html

Thursday, 16 May 2013

Mendoakan Pemimpin Negara Menurut Islam


Menurut Imam al-Barbahari rahimahullah (Wafat: 329H):

Jika kamu melihat orang yang berdoa keburukan kepada pemimpin, ketahuilah bahawa ia termasuk salah seorang pengikut hawa nafsu, namun apabila kamu melihat orang yang berdoa untuk kebaikan seseorang pemimpin, ketahuilah bahawa ia tergolong sebagai seorang ahli sunnah, insyaAllah.

Fudhail bin Iyadh berkata, “Jika aku memiliki doa yang baik yang makbul, maka semuanya akan aku persembahkan (pohonkan) untuk pemerintah.” Beliau ditanya, “Wahai Abu Ali, jelaskan maksud ucapan tersebut?” Beliau berkata, “Bila doa itu hanya aku tujukan untuk diriku, maka ia hanya bermanfaat untuk diriku, tetapi apabila aku pohonkan untuk pemimpin dan ternyata para pemimpin berubah menjadi baik, maka semua orang dan negara merasakan manfaat dan kebaikan.” (Dikeluarkan oleh Abu Nu’aim dalam “al-Hilyah” (8/91) dari jalan Mardawaih as-Shabigh dan sanad Abu Nu’aim adalah sahih)

Kita diperintahkan untuk mendoakan mereka dengan kebaikan bukan keburukan, walaupun ia seorang pemimpin yang zalim lagi jahat kerana kezaliman dan kejahatan akan kembali kepada diri mereka sendiri manakala apabila mereka (pemimpin) menjadi baik maka mereka dan seluruh kaum muslimin akan merasakannya. (Imam al-Barbahari, Syarhus Sunnah, Tahqiq Syaikh Khalid bin Qasim al-Roddadiy, Edisi Terjemahan Terbitan Dar El-Hijrah, Cet. Pertama, 1423H/2002M, m/s. 83-84)

Al-Hafiz Abu Bakar al-Ismaili rahimahullah (Wafat: 371H) berkata:

“Dan mereka (ahli hadis) berpandangan disyariatkan berdoa untuk kebaikan para pemimpin umat Islam dan supaya mereka berubah untuk bersikap adil dan mereka juga berpandangan tidak boleh memberontak terhadap mereka dengan senjata dan hendaklah orang muslim tidak turut serta berperang ketika terjadi fitnah (pertikaian di antara kaum muslimin sendiri) dan mereka juga berpandangan tentang wajibnya memerangi golongan yang zalim yang dilakukan bersama pemimpin yang adil apabila ditentukan kesesuaian dengan syarat yang mereka tetapkan dalam perkara tersebut.” (Abu Bakar Ismaili, I'tiqad A'immatul Hadits, m/s. 75-76)

Disebutkan oleh imam al-Baihaqi rahimahullah (Wafat: 458H) daripada Abu ‘Utsman:

“Nasihatilah para pemimpin, banyakkanlah berdoa untuk kebaikan dan kebenarannya dalam beramal dan dalam ucapan serta ketika memutuskan hukuman. Maka, apabila mereka baik, maka akan baiklahlah rakyatnya.

Berhati-hatilah kamu, jangan sampai mendoakan keburukkan atau melaknat mereka, kerana yang demikian itu hanya akan menambahkan keburukkan ke atas umat Islam. Tetapi, mintakanlah keampunan kepada Allah untuk penguasa semoga mereka meninggalkan perbuatan yang buruk yang dengannya akan dihilangkan musibah umat Islam pula.” (al-Baihaqi, Syu’abul Iman, 6/26, no. 7401)

Friday, 15 February 2013

Penyokong PAS = Penyokong Syiah?



1. Tok Guru mereka adalah maksum. Tak pernah buat salah. Betul 100% dan terima aje .......... Walaupun cakap merapu meraban (Syiah la ni).

2. Penganut agama ini terlalu mengagung dan mendewakan Tok Guru - yang peliknya Tok Guru suka dengan pendewaan ini (sebijik macam Syiah yang mengagungkan Imam mereka)

3. Mengkafirkan umat Islam (yang tak nak bersekongkol dengan dia) yang siang malam menyebut kalimah syahadah melalui sembahyang dll sebagai kafir. (syiah mengkafirkah ahlul sunnah dan melaknat para sahabat termasuk isteri Nabi SAW)

4. Mengamalkan perbuatan "Takiyah" - berpura-pura baik (contoh bila ada pemberian BR1M ka) tetapi dalam hati busok ya amat. (sifat Syiah yang pura2 baik dengan ahlul Sunnah tetapi kalau ada kesempatan, mahu ditikamnya Ahlul Sunnah tu)

SYIAH ADALAH SESAT DAN MENYESATKAN


Fahaman Syiah dikatakan kembali aktif di negara ini dengan beberapa tangkapan telah dibuat minggu lalu.  Fahaman ini dikatakan dimulakan oleh beberapa orang dari Iran dan Iraq, semakin mendapat sambutan daripada masyarakat Islam negara ini dengan sudah ada pun yang taksub.

Minggu lepas, pihak Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) telah menangkap 200 orang yang dikatakan terlibat di dalam penyebaran fahaman syiah di sebuah rumah di Batu Cave.  200 orang tau, bukan sikit.

Tapi bila bercakap tentang syiah, kita janganlah melupakan parti PAS kerana PAS adalah hasil benih-benih syiah yang telah bersemai subur di kalangan masyarakat kita sejak tercetusnya revolusi Iran tahun 1978.

Kecik hati pemimpin PAS bila kita cakap pasal syiah tanpa merujuk kepada mereka.

PAS banyak terpengaruh dengan revolusi Iran 1978.  Awal penubuhan dulu, PAS tidak mempunyai Majlis Syura Ulama yang diketuai Mursamdul Am.  Semua tentang PAS daripada presiden sehingga ke peringkat terendah kepimpinan adalah dipilih melalui pengundian (demokrasi).

Tapi dek terpengaruh dengan revolusi Iran 1978, PAS telah mewujudkan sebuah badan tertinggi bernama Majlis Syura Ulama pada 1982 (4 tahun selepas Revolusi Iran 1978), meniru Badan Pelindung Iran (Guardian Council) yang diketuai seorang Ayatollah.

Cuma berbeza dari segi nama, Majlis Syura Ulama PAS diketuai Mursyidul Am.

Tapi dari segi taraf, Guardian Council Iran ini sama dengan Majlis Syura Ulama dimana Ketuanya tidak dipilih secara demokrasi oleh ahli-ahli yang dibawah walaupun mempunyai kuasa yang tertinggi dalam parti/kerajaan masing-masing.

Penentangan domestik yang berlaku dalam negara Iran hari ini adalah kerana ada dikalangan rakyatnya yang tidak berpuas hati dengan sistem pemerintahan yang tidak berpaksikan rakyat sebaliknya semua keputusan ditentukan golongan elitis ulama yang menguasai Guardian Council.

Sama masalahnya dengan PAS, yang hanya bertopengkan demokrasi sedangkan hakikatnya semua perkara berkaitan dasar parti adalah ditentukan Majlis Syura Ulama dan ketuanya, Mursyidul Am.

Contoh, bila ada isu perbezaan pendapat dalam PAS terutama yang melibatkan mursyidul am dan Presiden, kita boleh nampak siapa sebenarnya yang lebih berkuasa.  Nik Aziz pernah ‘sound‘ Hadi Awang berkenaan siapa ketua sebenar dalam PAS.  Adakah Nik Aziz ini dipilih oleh ahli yang dibawah secara demokrasi?  Sudah tentu tidak tapi kenapa dia pulak yang berkuasa penuh?  Kerana perlembagaan PAS menjamin kekuasaannya, maka tiada siapa yang boleh membidas Nik Aziz.

Satu lagi ciri yang menyamakan PAS dengan Syiah ialah ketaksuban kepada pemimpin.  Macam mana rakyat Iran taksub dengan Ayatollahnya, macam itulah pengikut PAS taksub kepada Mursyidul Amnya.  Pengikut PAS pun pernah hukum kafir kepada orang Islam lain yang tidak sehaluan dengannya sama macam Syiah hukum kafir kepada orang mazhab lain yang berbeza.

Tapi apa pun nasib kita agak baik kerana Nik Aziz hanya kekal jadi ‘Ayatollah’ dalam PAS, tidak mungkin dia boleh jadi Ayatollah dalam kerajaan Malaysia ini (ditakdirkan pembangkang menang) sebab PAS punya kekuatan tidak setanding PKR dan DAP yang mana PAS hanya layak jadi pak turut saja.  Tengokla dalam janji 100 hari PR, tiada satu pun perjuangan teras PAS yang dimasukkan di dalam itu.

Pokoknya, memilih PAS bermaksud bertambah mengembang subur kan fahaman syiah di negara ini, mungkinla tak sampai ketahap mendewa-dewakan Saidina Ali tapi setakat itu sajalah berbezanya, yang lain itu akan tetap sama.

Walau bagaimanapun, jangan ambil ringan sebab walaupun Nik Aziz tidak mungkin jadi pemerintah negara ini, Anwar dan Lim Kit Siang masing-masing adalah ‘Ayatollah’ dalam parti masing-masing.  Pendek kata, memilih pembangkang bermaksud memilih corak pemerintahan ala-ala kuku besi di negara ini.

Jadi sokong sajalah Barisan Nasional, fahaman kita pegangan kita dan amalan kita akan selamat dunia akhirat.

Wednesday, 13 February 2013

Mencaci-memaki Pemerintah Adalah Ajaran Khawarij




Islam adalah suatu agama atau cara hidup yang melengkapi dalam urusan dunia atau di akhirat. Ajaran Islam yang dibawa oleh Rasulullah s.a.w. adalah berpandu kepada Al-Quran dan sunat Rasulullah. Islam agama yang diredhai Allah  untuk selama-lamanya.

Firman Allah ta"ala dalam surah Al-Imran ayat 85

Maksudnya : " Dan siapa yang mencari agama selain daripada Islam maka Allah tidak akan menerimanya, dan pada hari akhirat kelak ia tergolong dikalangan orang-orang yang rugi "

Islam mengharapkan supaya umatnya hidup bersatu padu dalam keadaan aman damai, bantu membantu, tolong-menolong, hormat menghormati antara satu sama lain dan Islam melarang umatnya daripada berpecah belah, bermusuh-musuhan, tuduh-menuduh, mencaci antara satu sama lain. 

Allah berfirman dalam surah Al-Maidah ayat 2

Maksudnya : "" Hendaklah kamu bantu membantu kepada kebaikan dan ketakwaan dan jangan kamu sekali-kali bantu membantu ke arah melakukan dosa dan permusuhan antara satu sama lain""

Semenjak akhir-akhir ini masyarakat Islam sedang dilanda satu perkara yang tidak sihat dikalangan masyarakat iaitu sifat suka menghina, memaki hamun sesama manusia umumnya dan Islam khasnya tanpa usul periksa, menggelar seseorang dengan gelaran yang buruk dan sebagainya. Sebenarnya budaya seperti ini adalah budaya jahiliah yang ditegah oleh Islam dan diharamkan oleh Allah.

Bahkan senario artis menyertai parti politik turut membawa budaya memaki hamun sesama manusia sebelum menjelangnya Pilihanraya Ke-13 ini, kita boleh lihat dipentas politik yang menggelarkan diri mereka sebagai Islam semakin galak penceramah mereka berkata-kata kasar, keji, kotor dan kesat, mencarut, mencela, mencaci, memaki hamun dan menghina kian lumrah.



Di dalam Al-Quran ada menjelaskan beberapa perkara untuk panduan orang-orang mukmin, antaranya firman Allah :

Maksudnya : " Wahai orang-orang yang beriman, janganlah sesuatu puak mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, kerana harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka, dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan yang lain, kerana harus puak yang dicemuh itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah sesetengah kamu menyatakan keaiban sesetengahnya yang lain, dan janganlah pula kamu panggil memanggil antara satu sama lain dengan gelaran yang buruk, amatlah buruknya sebutan nama fasiq sesudah ia beriman. Dan ingatlah, sesiapa yang tidak bertaubat daripada perbuatan fasiqnya maka merekalah orang-orang yang zalim "

Daripada ayat yang dibaca tadi terdapat tiga perkara pokok yang Allah ta"ala menjelaskan kepada orang mukmin.

Pertama : Allah subhanahua ta"ala memerintahkan supaya orang mukmin tidak menghina atau mencapai antara satu dengan yang lain sesama Islam, lelaki atau perempuan. Larangan Allah ini adalah disebabkan boleh jadi orang yang dihina itu, lebih baik daripada orang yang menghina. Islam mengharamkan seseorang itu menghina orang lain yang seagama dengannya disebabkan oleh kefakiran atau kerana dosa yang dilakukan dimasa lampau atau sebagainya. Satu kisah dizaman Rasulullah s.a.w., pada suatu hari semasa Umar Al-Khattab sedang merejam seorang perempuan yang berzina dengan batu, tiba-tiba darah perempuan tersebut terkena baju Saidina Umar Ibnu Al-Khattab lalu Umar pun mencaci dan menghina perempuan tersebut, lalu Rasulullah s.a.w. menegur Saidina Umar dengan bersabda," Wahai Umar, jangan kamu menghina dan mencacinya, sesungguhnya dia adalah dikalangan ahli syurga kerana taubatnya"      

Kedua : Allah melarang umat Islam daripada mencaci dan mengeji antara satu sama lain kerana itu adalah sifat yang buruk dan tidak sepatutnya bagi seorang yang menggelarkan dirinya mukmin. Firman Allah ta"ala yang bermaksud jangan kamu menyatakan keaiban setengah yang lain. Dalam ayat yang lain Allah telah berfirman :

Maksudnya : " Kecelakaan besar bagi orang yang mencaci dan pengkeji "

Larangan ini kerana umat Islam antara satu sama lain adalah seperti satu jasad apabila sakit satu anggota maka seluruh anggota akan terasa sakit seperti dalam sebuah hadis yang bermaksud : " Orang mukmin itu seperti satu jasad apabila salah satu anggota terasa sakit maka seluruh anggota akan terasa sakit dengan demam atau berjaga malam "

Oleh kerana itu sifat suka mencaci dan menghina antara sesama manusia amnya dan Islam khasnya adalah dilarang dan ditegah oleh Islam. Oleh itu hendaklah kita menjauhinya kerana takut dan takwa kepada Allah.

Ketiga : Allah ta"ala melarang umat Islam daripada memanggil atau menggelar seseorang dengan gelaran yang buruk seperti dizaman jahiliah. Firman Allah dalam surah Al-Hujrat ayat 11 yang bermaksud : " Dan jangan kamu memanggil dengan panggilan yang buruk antara sesama kamu yang seagama seIslamnya, seperti panggilan ya fasiq, ya kafir, Firaun, Haman atau sebagainya ". Firman Allah lagi yang bermaksud : " Amat buruk panggilan nama fasiq kepada seseorang setelah dia beriman kepada Allah "


Allah ta"ala melarang umat Islam daripada melakukan semua perkara yang dijelaskan tadi kerana ia adalah antara dosa-dosa besar. Oleh yang demikian umat Islam harus menjauhi sifat suka menghina, mencaci, tuduh-menuduh sesama manusia umumnya dan Islam khasnya, serta memanggil dengan panggilan yang buruk. Jika kita masih meneruskannya nescaya mereka tergolong dalam orang-orang yang dimasukkan ke dalam neraka jahannam seperti mana maksud Al-Quran disurah Al-Hujrat ""Dan sesiapa yang tidak bertaubat yakni berhenti daripada melakukan perkara tersebut mereka itulah tergolong dikalangan orang yang menzalimi diri mereka sendiri " iaitu membenarkan diri mereka dibakar oleh api neraka jahannam kerana dosa yang mereka telah lakukan."

dengan yang demikian, berhenti daripada melakukan perkara yang ditegah oleh agama Islam yang maha suci, kerana sifat yang disebut tadi boleh membawa kepada permusuhan antara satu sama lain, kerana umat Islam semuanya adalah bersaudara. Firman Allah dalam surah Al-Hujrat ayat 10

Maksudnya : " Sesungguhnya orang-orang mukmin itu bersaudara maka hendaklah kamu berbaik-baik antara satu sama lain dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu mendapat rahmat daripada Allah " Dan janganlah kita meneruskan sifat-sifat buruk tersebut maka umat Islam akan berpecah dan bermusuhan antara satu sama lain dan ingatlah peringatan Allah dalam hal ini dalam firmannya :

Maksudnya : " ". Dan janganlah kamu berpecah belah atau bercakaran antara satu sama lain, kelak kamu akan lemah dan hancur dan dengan itu hilanglah kekuatan atau kekuasaan kamu""

Monday, 11 February 2013

Najib Razak Bakal Damaikan Fatah-Hamas Selepas Damaikan Filipina-Bangsa Moro



Walaupun Malaysia belum lagi menjadi negara maju, tetapi negara ini berada di kelasnya yang tersendiri sebagai negara yang berpengaruh dan dihormati.  Pendirian Malaysia yang konsisten dan tegas untuk tidak mencampuri urusan negara lain, tetapi menyokong dan membantu segala usaha ke arah keamanan membuatkan kita sering dipilih sebagai rujukan atau pengantara bagi memulihkan keamanan di negara-negara yang berkonflik.

Pendirian Malaysia adalah konsisten sejak era Tun Abdul Razak.  Pendirian ini mendapat kekuatan yang ampuh di era Tun Mahathir apabila beliau melonjakkan Malaysia sepuluh langkah ke hadapan sehingga dikenali sebagai Harimau Asia.

Perdana Menteri kita, Dato’ Seri Najib jelas mewarisi kehebatan bapanya serta kebijaksanaan Tun Mahathir melalui pengalaman bekerja di era Negarawan tersebut, pantas memperbaharui, meneruskan dan meningkatkan kekuatan yang sedia ada.   Semangat kedua-dua tokoh tersebut jelas terserlah dalam kepimpinan Dato’ Seri Najib apabila beliau berjaya menggerakan perjanjian damai antara kerajaan Filipina - MILF pada Oktober 2012.   Dengan termeterainya perjanjian itu, konflik selama 40 tahun pun berakhir.

Kejayaan tersebut membawa Dato’ Seri Najib ke Gaza pula, di mana penindasan terhadap rakyat Palestin oleh rejim Israel berterusan.  Beliau dan anggota rombongannya termasuk Datin Seri Rosmah tiba di Semenanjung Gaza, Palestin pada 22 Januari bagi memenuhi jemputan rasmi Presiden Palestin, Mahmoud Abbas dan undangan peribadi daripada Perdana Menteri Palestin, Ismail Haniyeh.

Jemputan dari Mahmoud Abbas itu disampaikan kepada Dato' Seri Najib pada 3 Disember 2012 melalui Timbalan Pesuruhjaya Hubungan Antarabangsa Al Fatah Palestin, Dr Abdullah M.I. Abdullah. Manakala undangan daripada Ismail Haniyeh diterima pada 11 Disember 2012.

Sebelum ini, Palestin telah beberapa kali menyuarakan harapan kepada Malaysia untuk turut membantu membawa keamanan kepada rakyatnya.

Menghentikan penindasan yang mana tercatat di dalam AlQuran dalam pesanan mengenai Yahudi, pastinya tidak mudah.  Langkah awal yang perlu dilakukan ialah meningkatkan kekuatan Palestin terlebih dahulu dengan menyatukan rakyatnya yang berpecah kepada dua, iaitu parti Hamas dan Fatah.

Konflik kedua-dua parti ini bermula pada 2005 selepas kematian Yasser Arafat pada November 11, 2004.  Punca konflik ini juga begitu ‘klasik’ atau terlalu biasa dan dijangka iaitu tuduhan atau hasutan kononnya berlaku nepotisme dan rasuah di dalam kerajaan.  Akibatnya, rakyat Palestin berpecah di mana kedua-dua parti menganggap parti mereka sebagai wakil sah rakyat Palestin dengan Fatah berkuasa di Palestinian National Authority dan Hamas di Gaza.

Pertempuran juga sering berlaku antara kedua-dua pihak ini yang mana menggandakan lagi penderitaan rakyat yang telah sedia tertindas oleh rejim Israel.

Beberapa perjanjian pernah diusahakan antara kedua-dua pihak, antaranya di Kaherah pada May 2011 tetapi tidak berjaya memastikan kedua-dua pihak menurutinya.  Perjanjian Doha kemudiannya ditandatangani oleh Mahmud Abbas (Fatah) dan Haled Mashaal (Hamas) pada 2012 tetapi dianggap sebagai tergendala dan tiada usaha dibuat ke arah pilihanraya bersama.  Kedua-dua parti saling tuduh menuduh dan pertelagahan pun berterusan.

Seperti mana-mana konflik yang melibatkan kepentingan Israel, kedua-dua pihak disyaki menerima bekalan senjata dari Amerika untuk memastikan mereka terus berpecah dan lemah.

Justeru, harapan yang diletakkan di bahu Dato’ Seri Najib ialah untuk membantu kedua-dua pihak membantu diri mereka dengan pertama sekali, bersatu.  Apa yang pasti, harapan agar beliau mengulangi kejayaan di Filipina, di Gaza bukanlah harapan yang tidak berasas.

Ini kerana, Dato’ Seri Najib terkenal sebagai pemimpin yang berani di mana beliau pernah melawat ke kawasan tegang di Selatan Thailand untuk mengusahakan gencatan senjata antara puak pemisah dengan kerajaan Thai.   Beliau juga merupakan antara penggerak keamanan di Bosnia pada tahun 1993 dan juga Somalia.

Di kala negara-negara lain mengalami kerosakan dan kemusnahan akibat perang saudara, perpecahan antara kaum dan pemberontakan menentang kerajaan akibat termakan hasutan, Malaysia yang mempunyai landskap yang rapuh, bermasyarakat majmuk dan telah berkali-kali menghadapi ‘ugutan’ pemberontakan dari pihak-pihak tertentu, kekal berdiri teguh, aman dan makmur.  Segala provokasi agama, prasangka kaum dan perbalahan sesama umat Islam yang tercetus dari hasutan secara berterusan dengan matlamat untuk mencetuskan kekacauan, telah tidak menjadi.  

Tidak keterlaluan jika dikatakan bahwa kebijaksanaan kepimpinan Dato’ Seri Najib merupakan faktor utama kemampuan Malaysia untuk menepis ‘serangan’ pihak yang tidak bertanggungjawab itu.  Oleh itu, kita tidak ragu-ragu yang Dato’ Seri Najib juga akan dapat membantu Palestin untuk turut ‘menepis’ hasutan ke arah perpecahan dan melakukan yang terbaik untuk mencapai perpaduan.

Sunday, 10 February 2013

PAS & UMNO Adalah Dari Satu Ummat Nabi Muhammad S.AW



Ustak teringat apa yang Ustaz Nasharudin ceritakan dalam sesi temubualnya bersama Soal Jawab di TV3. Yang menceritakan bagaimana Najib Razak dengan bersungguh-sungguh bertanya beliau apa yang boleh di bantu untuk menguruskan jenazah Almarhum Ustaz Fadzil Noor?

Ketika itu dengan spontan Najib mengarahkan penerbangan khas membawa balik jenazah ke Kedah, dengan menggunakan kuasanya sebagai Menteri Pertahanan ketika itu. Apa yang lebih membuat Ustak berasa hiba mendengar cerita itu bila Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi yang menjadi PM ketika itu bergegas ke Sungai Besi untuk ziarah dan dengan spontan masuk kedalam van jenazah untuk membaca doa kepada Almarhum sebelum penerbangan.

Begitulah juga cerita yang kita selalu dengar betapa Najib Razak sangat prihatin dan cakna akan kesihatan Nik Aziz. Admin melihat ini sebagai semangat sesama islam dan sebangsa walaupun berbeza pendapat tetapi jauh disudut hati Pemimpin UMNO yang PAS dan UMNO itu adalah satu ummat Nabi Muhammad S.A.W.. Mungkin masih kuat dengan sejarah pas yang mana adalah UMNO juga. Ustak menitiskan air mata sedih dan marah bila mendengarkan doa KO UMNO yang dibacakan adik nik aziz sendiri.

Adakah kerana PAS sudah jauh dari landasan atau sudah lupa siapa mereka.. Kita doakan semoga Islam di Malaysia terus bersatu dan jauhkan dari apa yang berlaku di negara Arab seperti Syria dll.

Saturday, 9 February 2013

Parti PAS Ada Ciri-ciri Puak Khawarij




كل من خرج على الإمام الحق الذي اتفقت الجماعة عليه يُسمى خارجياً سواء كان الخروج في أيام الصحابة على الأئمة الراشدين أو كان بعدهم على التابعين بإحسان والأئمة في كل زمان

“Setiap orang yang memberontak kepada pemimpin yang sah yang disepakati oleh rakyat sebagai pemimpin mereka maka dia disebut sebagai Khariji (kata tunggal dari Khawarij). Sama saja apakah dia melakukan pemberontakan itu pada masa sahabat masih hidup kepada para pemimpin yang lurus, atau setelah masa mereka iaitu kepada para tabi’in yang sentiasa mengikuti pendahulu mereka dengan baik, serta para pemimpin di setiap zaman.” (al-Milal wan-Nihal [1/28] as-Syamilah)

Sejarah pemikiran kafir mengkafir adalah dari satu kelompok yang dinamakan Khawarij. Perkataan Khawarij berasal dari perkataan kharaja yang bermaksud keluar. Golongan ini digelar sebagai Khawarij kerana mereka seringkali melakukan pemberontakan ke atas pemimpin Islam yang sah. Itu takrifannya. Rujuk kitab karangan Imam Shahrustani, Al-Milal wan-Nihal yang menceritakan tentang agama-agama dan kelompok-kelompok yang menyandarkan diri mereka kepada Islam, antaranya adalah Khawarij. Beliau menceritakan tentang sejarah Khawarij di mana pemikiran ini muncul pada ketika Nabi SAW masih ada.

Sikap mereka ini agresif dan suka melakukan provokasi iaitu melakukan sesuatu perkara yang boleh membangkitkan kemarahan orang kepada pihak lain, dalam konteks ini adalah khusus merujuk kepada pemerintah. Contoh slogan mereka adalah dengan mengatakan kerajaan zalim, makan duit rakyat, kroni, tidak menegakkan hukum Allah, dan sebagainya di mana perbuatan tersebut pasti membangkitkan emosi, kemarahan serta kebencian rakyat terhadap pemerintah. Sikap ini mula muncul pada zaman Nabi masih hidup lagi.

Pengasas kepada sikap ini yang disebut di dalam sejarah Islam adalah seorang lelaki yang bernama Dzulkhuwaisirah. Ketika mana Nabi sedang membahagi harta rampasan perang setelah baru pulang dari peperangan, di tengah-tengah sahabat dalam keadaan letih, ada yang cedera dan luka, dan masing-masing sedang menunggu Nabi membahagikan harta rampasan, bangkit Dzulkhuwaisirah dan berkata, “Wahai Muhammad, berlaku adillah.”

Saya ingin memberikan contoh mudah, kita beratur panjang dari pagi sampai ke tengah hari untuk mendapatkan bantuan BR1M. Tiba-tiba ada seorang keluar dari barisan dan menjerit kepada orang yang menyerahkan bantuan, “Berlaku adillah!” Dalam keadaan panas, letih, apabila berlaku hal seperti ini akan menimbulkan satu persepsi dalam pemikiran orang lain bahawa orang yang sedang menyerahkan bantuan itu tidak adil. Timbul perasaan marah dan tidak puas hati.

Ini yang dinamakan provokasi, melahirkan persepsi atau sangkaan buruk orang kepada orang tertentu. Inilah yang dilakukan oleh Dzulkhuwaisirah. Sebab itu sahabat-sahabat Nabi apabila melihat perbuatan Dzulkhuwaisirah, mereka lantas bangkit dan berkata, “Ya Rasulullah, lepaskan aku, biar aku pancung kepala lelaki ini.” Orang seperti ini tidak boleh hidup kerana dia akan mengganggu pemikiran manusia. Nabi tidak mengatakan haram membunuhnya, tetapi Nabi bersabda, “Jangan membunuhnya kerana nanti orang akan mengatakan Muhammad membunuh sahabat-sahabatnya sendiri.” Bererti sekiranya tidak ada orang yang akan berkata demikian, Nabi mengizinkan untuk membunuhnya. Kemudian Nabi menyebut tentang Dzulkhuwaisirah dan keturunannya,

“Akan keluar dari tulang sulbi keturunan lelaki ini satu kaum yang muda usianya tetapi bodoh caranya berfikir, perkataan yang keluar daripada lisan mereka adalah perkataan-perkataan wahyu (Al-Quran), tetapi perkataan mereka itu tidak lepas dari kerongkong mereka (mereka tidak memahami apa yang mereka bacakan), shalat kamu jika dibandingkan dengan mereka, shalat mereka lebih baik. Puasa kamu jika dibandingkan dengan mereka, puasa mereka lebih baik, mereka akan keluar daripada agama seperti mana keluarnya panah daripada busurnya.”

Di dalam hadis lain Nabi menyebut tentang mereka, kata Abu Umamah Al-Bahiliy RA di dalam hadis yang diriwayatkan oleh Imam Ahmad, ketika orang membawa kepala puak-puak Al-Azariqah (salah satu cabang daripada golongan Khawarij), dibunuh mereka ini kerana Nabi memerintahkan supaya mereka dibunuh. Kepala-kepala mereka dibawa dan diletakkan, Abu Umamah Al-Bahiliy sahabat Nabi melihat kepala-kepala mereka dan dia menangis, lantas dia berkata, “Anjing-anjing neraka, anjing-anjing neraka, anjing-anjing neraka!”

Sahabat Nabi bertanya kepada Abu Umamah, mengapa engkau mengatakan mereka ini anjing neraka? Adakah ini dari pendapatmu sendiri atau perkataan yang engkau dengar daripada Rasulullah SAW? Jawab Abu Umamah, “Sekiranya aku mengatakannya atas dasar pendapatku sendiri, maka sesungguhnya terlalu berani aku ini. Tetapi ketahuilah bahawa perkataan tersebut telah aku dengar daripada Rasulullah SAW tidak hanya sekali, bahkan tidak hanya dua kali atau tiga kali.” (Hadis Riwayat Ahmad, At-Tirmidzi. Syaikh Al-Albani dan Syu’aib al-Arnauth menilainya sahih)

Anjing-anjing neraka, itu yang disebut oleh Nabi. Bukan kita yang menyebutnya. Kemudian Nabi bersabda,

فَإِذَا لَقِيْتُمُوْهُمْ فَاقْتُلُوْهُمْ فَإِنَّ فِي قَتْلِهِمْ أَجْراً لِمَنْ قَتَلَهُمْ عِنْدَ اللهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ

“Apabila kalian bertemu dengan mereka (Khawarij), bunuhlah mereka! Sesungguhnya orang-orang yang membunuh mereka akan mendapat pahala di sisi Allah pada hari kiamat.” (riwayat Muslim dalam Shahihnya, dari ‘Ali bin Abi Thalib RA)

Itu Khawarij sejati. Sekarang ini kita tidak boleh menghukum individu tertentu itu Khawarij. Cuma pemikiran serta ideologi mereka itu ditinggalkan dan diwarisi. Di antara ideologi Khawarij adalah mengkafirkan orang yang melakukan dosa besar. Tidak ada maaf lagi, terus menghukum orang ahli neraka. Itu cara pemikiran mereka. Mereka seringkali memberontak kepada pemimpin. Dan mereka akan seringkali melakukan rusuhan atau demonstrasi. Namun kita jangan menghukum kawan-kawan kita yang menyertai demonstrasi itu Khawarij. Tetapi kita bimbang pemikiran itu menular di kalangan rakyat negara ini.

Teks disediakan berdasarkan rakaman berikut:
http://www.youtube.com/watch?v=W4KtmXMukVk

Friday, 8 February 2013

KATA-KATA TUAN GURU HAJI ABD HADI AWANG KINI MAKAN DIRI?



Alam semesta ini penuh dengan elemen metafizikal atau sesuatu yang tidak mampu dilihat oleh pancaindera mata.

Satu aspek pergerakan alam yang dicipta Tuhan ialah apa yang dikenali sebagai 'cause and effect' atau sebab dan akibat.

Setiap kehidupan manusia yang dianugerahkan akal tidak boleh lari dari prinsip sejagat ini.

Umpamanya jika seseorang itu melakukan dosa, samada kecil atau besar, prinsip sebab dan akibat ini akan bergerak di mana lambat laun individu yang terbabit akan melihat kesannya.

Begitu juga dengan halnya dengan Presiden Pas, Abdul Hadi Awang yang mengeluarkan satu buku kecil dipanggil 'Amanat Haji Hadi pada tahun 1981, iaitu hampir 31 tahun lalu.

Antara lain buku bersaiz poket ini menyelar dan mengecam prinsip perjuangan UMNO dan perlakuan anggota UMNO.

Amanat yang dibukukan adalah ringkasan daripada beberapa siri ceramah berhubung akidah dan iman yang disampaikan oleh Abdul Hadi di Masjid Rusila, Marang, Terengganu.

Pada ketika itu Abdul Hadi baru berusia sekitar 34 tahun dan menyandang jawatan Naib Presiden Pas.

Beliau ketika itu dilihat sebagai bintang baru Pas yang sedang meningkat dan  membawa semangat berkobar-kobar menyemarakkan api perjuangan dalam sanubari ahli-ahli parti.

Isu yang menjadi senjata paling ampuh untuk terus mendaki tangga kuasa di dalam Pas tidak lain tidak bukan ialah dengan mengeksploitasi isu musuh ketat Pas iaitu UMNO.

Antara bahagian buku itu yang paling kontroversi ialah serangan Abdul Hadi terhadap keislaman UMNO dan akidah Islam yang dipegang oleh ahli-ahli UMNO.

Abdul Hadi menuduh UMNO adalah sebuah parti asabiyah yang hanya mementingkan bangsa Melayu di dalam perjuangannya dan Pas satu-satunya parti Islam yang tulen.

Natijah daripada rumusan beliau yang menyifatkan UMNO telah menyimpang daripada Islam, Abdul Hadi membuat beberapa kesimpulan yang sungguh merbahaya kepada perpaduan umat Melayu dan Islam di negara ini.

Dengan berbekalkan segulung ijazah sarjana dari Universiti Madinah, Arab Saudi yang terkenal dengan fahaman wahabiyahnya, beliau antara lain mendakwa jika mana-mana ahli Pas mati dalam perjuangannya melawan UMNO, kematiannya adalah mati syahid dan syurga adalah balasan tertinggi bagi pengorbanan itu.

Banyak lagi yang diharamkan oleh Abdul Hadi berkaitan UMNO termasuk tidak sah bersolat di belakang imam yang menjadi ahli UMNO, tidak sah pernikahan yang dilangsungkan oleh kadhi ahli UMNO, sembelihan orang UMNO haram dimakan, makanan orang UMNO tidak bersih dan banyak lagi fatwa-fatwa mengarut pemimpin Pas muda ini.

Berlaku perpecahan amat dahsyat dalam masyarakat Melayu dan Islam selepas 'Amanat Haji Hadi' disebar luarkan termasuk dikalangan pelajar-pelajar di universiti tempatan dan luar negara.

Sebahagian pelajar-pelajar Melayu yang dihantar ke luar negara di atas tajaan dan biasiswa kerajaan bertukar kepada golongan fanatik yang menjadi pengikut setia Abdul Hadi.

Di dalam negara berlaku solat dua imam, surau berasingan untuk jemaah UMNO dan Pas, malah kematian orang UMNO tidak mahu disolatkan atau dikebumikan oleh ahli Pas.

Kemuncak kesan daripada fatwa seleweng yang dikeluarkan oleh Abdul Hadi dilihat dalam insiden Memali pada 19 Nov 1985 yang berlaku di Kampung Memali, Mukim Siong, Baling, Kedah.
Aktivis Pas, Ibrahim Libya bersama sekumpulan termasuk wanita, warga emas dan kanak-kanak mengangkat senjata untuk melawan pihak keselamatan yang telah mengepung rumah tempat persembunyian mereka.

Misi utama pihak polis ialah untuk menangkap Ibrahim di bawah Akta Keselamatana Dalam Negeri kerana dituduh mengancam keselamatan negara serta melindungi penjenayah yang sangat dikehendaki pihak berkuasa.

Pertembungan antara Ibrahim serta kumpulannya dan pihak polis berakhir dengan kematian 14 individu termasuk Ibrahim sendiri serta kecederaan pada anggota polis.

Kini isu kafir mengkafir kembali menghantui Abdul Hadi, seperti dosa yang dilakukan kembali mengganggu jiwa seseorang yang bersalah.

Sejak lebih tiga minggu, Presiden Pas itu didesak pelbagai pihak termasuk bekas ahli Pas supaya memberi penjelasan kepada umat Islam serta menarik balik fatwa beliau itu, namun Abdul Hadi terus membisu seperti patung.

Samada beliau sekarang sudah sedar penyelewengan yang dilakukan ke atas akidah umat Islam tetapi tidak berani tampil ke depan membuat pengakuan atau Abdul Hadi ditekan supaya terus dengan pendiriannya.

Nampaknya Abdul Hadi tidak berani melawan cakap Mursyidul Am, Nik Aziz Nik Mat yang mahu beliau terus berpegang kuat kepada amanatnya.

Jika ini berlaku bermakna Abdul Hadi meletakkan kepentingan politik dan ketakutan kepada manusia jauh lebih tinggi daripada musibah yang berlaku kepada umat Islam apatah lagi hukuman Tuhan yang menantinya.