Friday 11 January 2013

#KL112 : Peserta Dibayar Duit Tunai Untuk Merusuh?



1. Gambar mampu menceritakan 1,001 patah perkataan. Gambar di atas yang sedang hangat di facebook dan juga twitter telah menceritakan kisah sebenar di sebalik kononnya Himpunan Kebangkitan Rakyat.

2. Anak-anak muda ini telah dibayar dengan amaun yang agak besar (mungkin RM 500) untuk tujuan apa sebenarnya?

3. Jelas menunjukkan bahawa Himpunan Kebangkitan Rakyat ini tidaklah seBersih sebagaimana didakwa.

4. Adakah anak-anak muda ini dibayar untuk mencetuskan huru-hara, membuat provokasi terhadap polis ataupun untuk melakukan onar?

5. Pihak penganjur HKR 112 haruslah bertanggung jawab dan menjelaskan apakah tujuan pembayaran ini sebenarnya.

6. Pihak pembangkang sering kali menuduh bahawa perhimpunan yang dibuat oleh kerajaan, khalayaknya dibayar untuk datang walaupun tanpa bukti. Kini, bukti bergambar telah disertakan maka buatlah penilaian anda sendiri.

7. maklumat juga diterima daripada daerah Kuala Langat apabila DAP membayar pesertanya dengan RM40 seorang serta menyediakan 2 buah bas untuk membawa peserta ke tempat mula berkumpul esok. Satu daripada Banting dan satu lagi daripada Jenjarom.

8. PAS Kuala Langat pula memberikan sejumlah wang tetapi menasihatkan peserta demonstrasi ini untuk menaiki kenderaan awam agar tidak disyaki menerima peruntukan dari mana-mana pihak.

9. Dengan bukti-bukti sebegini, mana-mana rakyat yang turun haruslah meminta wang dari penganjur kerana tidak adil kepada semua. Mereka yang berkobar-kobar kononnya ikhlas berjuang untuk pakatan, kini lihatlah betapa kotornya pakatan yang anda sokong tersebut.

10 Tetapi nescaya mereka akan kata ini semua UMNO yang buat. Ayat yang mudah untuk menutup kesalahan dan dosa sendiri.

11. Gunakan Hak Untuk Berfikir Sebelum Hak Untuk Bersuara!

Sumber: http://truthvaccine.blogspot.com/2013/01/kl112-peserta-dibayar-duit-tunai-untuk.html

No comments:

Post a Comment